Korsør Skytteforenings dygtige juniorskytte, den 19 årige Sebastian Nielsen, deltog den 18. juni i Ballerup Skytteforenings åbne stævne i disciplinen 60 skud liggende, en skydning der skydes på 50 m. afstand.

Med det flotte resultat 626,9 opnåede Sebastian at sætte ny dansk herre junior rekord. Med resultatet forbedrede Sebastian den eksisterende junior rekord med 2,3 point. Denne rekord havde en anden Korsør Skytte, nemlig Kenneth Sieck, der i 2014 satte den Danske JUN rekord med 624,6 point, en rekord der har holdt i 3 år. Kenneth må derfor vinke farvel til titlen.

Stort tillykke til Sebastian, der har brugt mange timer og mange penge på at opnå dette flotte resultat. Sebastian træner næsten hver dag, om sommeren på 50 m. og i vinterperioden på 10 og 15 m., så vi må sige den store trænings indsats har givet pote. Ud over den intensive træning på hjemmebane, har Sebastian deltaget i stævner i Tyskland – Sverige og Norge, ligesom han har deltaget i stort set alle stævner her i Danmark.

Det bliver spændende at følge Sebastian, når han snart rykker op i de ”voksnes” rækker som senior skytte.

SebastianRekordSkiveSebastian