JULEAFSLUTNING 2016

Mandag den19. december sluttede året i Korsør Skytteforening.

Efter velkomsten gik vi i gang med aftenens første aktivitet – skydning. Vi opdelte skytterne i forskellige klasser, nemlig BK, der skød med buk, de var 8. JUN Senior og Åben, der var 8 som skød med albuestøtte uden jakke og rem. Nybegyndere og FRI, her var der 18, og de skød med buk. Der var 3 fritstående. Endelig var der 13 pistolskytter, der ligeledes skød med buk.

Alle skød 10 skud på 2. minutter.

Herefter er der uddeling af præmier til deltagere i efterårets stævner. Her serveres gløgg og æbleskiver, og sodavand til de børn der ikke vil have gløgg – eller ikke må få det. Vi benyttede pausen til at finde ud af hvem der skulle have præmier for skydningen – primært vin og chokolade.

Så starter vi bankospillet hvor der er 6 omgange. Rema 1000 havde også i år sponseret 6 flotte ænder, som heldigvis blev fordelt så der ikke var nogen der vandt 2. Ved dobbelt banko gav vi en flaske god vin til taberne. Tapet - og Malerhuset havde sponseret 4 gaver, som blev fordelt til banko ved en og to rækker.

64 deltog i aftenens arrangement, hvor jeg håber de nød et par hyggelig timer.

2017 starter hårdt med turnerings skydning på 10 og 15 meter. Den 20 – 21 -22. januar er vi en del af det store ø-stævne. Vi skyder pistol fredag og riffel lørdag og søndag. Vi er inviteret til 15 m skydning i Næstved 13 – 16/1, hvor jeg håber nogle af de nye – og gamle – børn vil med.