Der arbejdes med vi holder lukket :-)

Rigler monteret på blændenBeskyttelse til skiverne

Den bagerste blænde på pistolbanen har længe trængt til en overhaling. Pladerne er af krydsfiner, og de har det jo med at vride sig når de får vand, hvilket bestemt ikke er i orden.

Aksel – Povl – Hans Jørgen og jeg (mest Aksel) har nu brugt et par dage på at få styr på vridningerne ved at skrue en række regler på både for oven og neden, vi er ikke helt færdige, men et par dage endnu vil hjælpe.

Beskyttelse af 50 m skiver

Da vi nu har besluttet at de nuværende Mega-Link skiver skal forblive på 50 m banen, og de nye opsættes på 15 m. Har jeg fået Ulla til at sy beskyttelses hætter til skiverne så de er beskyttet mod slagregn og ikke nødvendig vis ikke skal flyttes efter sæson slut.

De gjorde det, de 4 fra Baggesenskolens 5.C Anders- Sascha- Villads og Mikkel.

Korsør Skytteforening inviterede i oktober alle byens 5 klasser til at deltage i DM i skydning for 5. klasser. Desværre var det kun 4 elever fra Baggesenskolen der reagerede på invitationen Disse 4 var Anders Brogaard – Sasche U. Bross – Villads Thomsen – Mikkel Ø. Hansen. De blev hurtigt bidt af skydning, og mødte trofast til træningsaftnerne, hvor de forbedrede sig fra gang til gang.

Da den indledende træning var slut, blev resultaterne sendt til DGI Midt- og Vestsjælland, der sammenlignede resultaterne fra de 170 klasser der deltog, og det viste sig at de 4 sluttede på en flot 5 plads. De 20 bedste hold skulle på Fløng-Hedehusenes skydebane dyste om en af de 3 pladser som landsdelsforeningen var tildelt, ved Landsfinalen i Vingsted den 25. november. Der var stor spænding om resultaterne, men de 4 fra Baggesenskolens 5C gjorde det, de blev nr. 3 og skal til Vingsted på lørdag.

Der var bronzemedaljer til de 4 dygtige skytter.                            Individuelt blev Sascha U. Bross nr. 1, og modtog guldmedalje.

Vores hold     Sascha, individuel vinder.